Zapytanie ofertowe na wykonanie monitoringu przyrodniczego wydzieleń siedliskowych o wysokich walorach przyrodniczych w ramach realizacji projektu „Poprawa stanu siedlisk widnych lasów i mokradeł oraz związanych z nimi zagrożonych gatunków roślin w Ostoi Knyszyńskiej przez ochronę czynną” współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Supraśl, 21 maja 2019 r.
ZAPYTANIE OFERTOWE PROWADZONE ZGODNIE Z ZASADĄ KONKURENCYJNOŚCI
Park Krajobrazowy Puszczy Knyszyńskiej im. prof. Witolda Sławińskiego z siedzibą w Supraślu przy ul. abp. gen. M. Chodakowskiego 6, 16-030 Supraśl, zwany dalej „Zamawiającym” ogłasza zapytanie ofertowe prowadzone zgodnie z zasadą konkurencyjności, którego przedmiotem jest wykonanie monitoringu przyrodniczego wydzieleń siedliskowych o wysokich walorach przyrodniczych w ramach realizacji projektu „Poprawa stanu siedlisk widnych lasów i mokradeł oraz związanych z nimi zagrożonych gatunków roślin w Ostoi Knyszyńskiej przez ochronę czynną” współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Zamawiający (Partner Projektu - podmiot przeprowadzający postępowanie i upoważniony do wydatków):
Park Krajobrazowy Puszczy Knyszyńskiej im. prof. Witolda Sławińskiego
ul. Abp. Gen. M. Chodakowskiego 6, 16-030 Supraśl
Beneficjent Projektu:
Stowarzyszenie UROCZYSKO, ul. Nowy Świat 56, 16-030 Supraś
1. Przedmiot zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie monitoringu przyrodniczego wydzieleń siedliskowych o wysokich walorach przyrodniczych w ramach realizacji projektu „Poprawa stanu siedlisk widnych lasów i mokradeł oraz związanych z nimi zagrożonych gatunków roślin w Ostoi Knyszyńskiej przez ochronę czynną” współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
1.1. Przedmiot zamówienia został podzielony na 3 zadania:
Zadanie nr 1: wykonanie monitoringu 17 obiektów na siedliskach mineralnych (LMśw, Lśw) w obrębach Czarna Białostocka oraz Kumiałka Nadleśnictwa Czarna Białostocka
Zadanie nr 2: wykonanie monitoringu 24 obiektów na siedliskach mineralnych (Bśw, BMśw, LMśw) w obrębie Złota Wieś Nadleśnictwa Czarna Białostocka oraz w Nadleśnictwie Knyszyn
Zadanie nr 3: wykonanie monitoringu 24 obiektów na siedliskach mineralnych (BMśw, LMśw) w Nadleśnictwie Supraśl
1.2. Nazwa i kod zgodnie z CPV: 90711500-9 - monitoring środowiska naturalnego inny niż dotyczący branży budowlanej.
1.3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został przedstawiony w załączniku nr 1 do niniejszego Zapytania.
1.4. Rozliczenie wykonanego monitoringu przyrodniczego nastąpi w 3 etapach - po zakończeniu każdego sezonu wegetacyjnego oraz zatwierdzeniu przez Zamawiającego kompletu dokumentacji dotyczącej zakończonego sezonu wegetacyjnego.
2. Termin realizacji zamówienia: od dnia zawarcia umowy do 31.10.2021 roku .
3. Warunki udziału w postępowaniu.
3.1. W postępowaniu może brać udział Wykonawca, który nie podlega wykluczeniu z postępowania z tytułu powiązań kapitałowych lub osobowych z Zamawiającym. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między Zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w jego imieniu lub osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru Wykonawcy a Wykonawcą, polegające
w szczególności na:
1) uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
2) posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji,
3) pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
4) pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.
3.2. Okoliczność braku podstaw do wykluczenia z tytułu powiązań kapitałowych lub osobowych Wykonawca dokumentuje oświadczeniem będącym załącznikiem nr 3 do Zapytania.
3.3. O udzielenie zamówienia, mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej tj. dysponują osobą, która będzie brała bezpośredni udział w wykonania zamówienia posiadającą doświadczenie w wykonaniu, co najmniej jednego monitoringu dotyczącego siedlisk przyrodniczych. Przez monitoring rozumie się opracowanie powstałe na podstawie przeprowadzonych kontroli terenowych, podczas których notowane są parametry środowiska lub jego składowych, zakończone publikacją zebranych danych w postaci raportu lub artykułu naukowego.
Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie złożonego wykazu osób sporządzonego według załącznika nr 4 do Zapytania.
3.4 Zamawiający ma prawo wezwać Wykonawcę do wyjaśnienia okoliczności potwierdzających deklarowane przez Wykonawcę doświadczenie (przy czym wyjaśnienie nie może prowadzić do zmiany treści złożonej oferty). Ponadto, przed podpisaniem umowy z wyłonionym Wykonawcą może żądać przedłożenia dokumentów potwierdzających posiadane doświadczenie i wiedzę, np. umów z protokołem odbioru bez wad, opracowań, publikacji bądź raportów itp.
3.5. Wykonawca ma prawo polegać na zdolnościach innych podmiotów w zakresie powyższego warunku, jeśli podmioty te zrealizują usługi, odnośnie do których te zdolności są niezbędne. W sytuacji gdy Wykonawca będzie polegał na zdolności innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że będzie dysponował niezbędnymi zasobami, przedstawiając na przykład w tym celu stosowne zobowiązanie takich podmiotów. W takim przypadku podmioty te będą weryfikowane pod kątem braku podstaw do wykluczenia, na takich zasadach jak Wykonawca.
3.6. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy z innych państw. Wykonawcy zagraniczni powinni wówczas przedłożyć wszystkie wymagane załączniki, na takich zasadach jak Wykonawcy krajowi.
3.7. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez Wykonawcę.
3.8. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie w oparciu o dokumenty złożone przez Wykonawcę w niniejszym postępowaniu, na zasadzie spełnia/nie spełnia.
4 Informacja o możliwości składania ofert częściowych i wariantowych oraz zamówieniach uzupełniających.
4.1. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych.
4.2. Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert częściowych na dowolną ilość zadań wymienionych w punkcie 1.1 Zapytania.
4.3. Zamawiający nie przewiduje udzielania zamówień uzupełniających polegających na powtórzeniu podobnych usług.
5. Sposób obliczenia ceny oferty
5.1. Cena oferty na realizację danego zadania musi obejmować pełny zakres zamówienia w zakresie tego zadania określony w szczegółowym opisie zamówienia oraz zawierać wszystkie elementy niezbędne do dostarczenia przedmiotu zamówienia do Zamawiającego.
5.2. Cena oferty winna być wyrażona w PLN cyfrowo i słownie z dokładnością do dwóch miejsc
po przecinku. Cena oferty brutto jest ceną ostateczną obejmującą wszystkie koszty i składniki związane
z realizacją zamówienia oraz nie będzie podlegać waloryzacji.
6. Kryteria i tryb oceny ofert
6.1. Przy wyborze oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami i ich znaczeniem (na podstawie informacji podanych przez Wykonawcę) gdzie 1 pkt. =1%:
a) Kryterium (C) Cena brutto – waga: 60%
Obliczanie wartości punktowej dla kryterium cena (C): (Najniższa zaoferowana cena/Cena oferowana) x 60 pkt
b) Kryterium (D) Doświadczenie osoby skierowanej do realizacji zamówienia, polegające na wykonaniu monitoringu siedlisk przyrodniczych – waga: 40%
Obliczanie wartości punktowej dla kryterium „doświadczenia osoby skierowanej do realizacji zamówienia” (D) max 40pkt:
Oferta Wykonawcy będzie oceniana zgodnie z poniższą punktacją za liczbę wykonanych monitoringów przyrodniczych:
1) 1- 2 monitoringi - 0pkt
2) 3-4 monitoringi - 20pkt
3) 5 i więcej monitoringów - 40pkt
W celu wykazania doświadczenia na potrzeby tego kryterium Wykonawca przedkłada załącznik nr 4 do Zapytania .
6.2. W przypadku wątpliwości co do oświadczeń Wykonawcy w zakresie doświadczenia, Zamawiający ma prawo wezwać go do wyjaśnienia okoliczności potwierdzających deklarowane doświadczenie.
6.3. Zamawiający dokona oceny (O) złożonych ofert według następującego wzoru:
O = C + D
Oferta, która zdobędzie najwyższą liczbę punktów w oparciu o ustalone kryteria, zostanie uznana za najkorzystniejszą, pozostałe oferty zostaną sklasyfikowane zgodnie z ilością uzyskanych punktów. Realizacja zamówienia zostanie powierzona Wykonawcy, którego oferta uzyska najwyższą ilość punktów. Jeżeli dwóch lub więcej Wykonawców uzyska taką samą liczbę punktów – decydujące będzie kryterium ceny, a w przypadku złożenie ofert z takimi samymi cenami – Zamawiający wezwie tych Wykonawców do złożenia dodatkowych ofert cenowych.
7. Dokumenty, które należy dołączyć do oferty.
7.1. Formularz ofertowy - załącznik nr 2 do Zapytania.
7.2. Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania z tytułu powiązań kapitałowych lub osobowych z Zamawiającym - załącznik nr 3 do Zapytania.
7.3. Wykaz osób skierowanych do realizacji zamówienia - załącznik nr 4 do Zapytania.
7.4. Pełnomocnictwo do podpisania oferty, jeżeli prawo do podpisania oferty nie wynika z innych dokumentów złożonych wraz z ofertą. Pełnomocnictwo jest składane w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie (jeżeli dotyczy).
7.5. Dokument innego podmiotu, o którym mowa w pkt 3.5 Zapytania (jeżeli dotyczy).
7.6. Informacja o doświadczeniu osoby skierowanej do udziału przy realizacji zamówienia – załącznik nr 4 do Zapytania.
7.7. Klauzula informacyjna RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego – załącznik nr 5 do Zapytania.
8. Miejsce, termin i forma złożenia oferty
8.1. Ofertę należy złożyć w formie pisemnej w zamkniętej kopercie zatytułowanej „Oferta na wykonanie monitoringu przyrodniczego wydzieleń siedliskowych o wysokich walorach przyrodniczych w ramach realizacji projektu „Poprawa stanu siedlisk widnych lasów i mokradeł oraz związanych z nimi zagrożonych gatunków roślin w Ostoi Knyszyńskiej przez ochronę czynną współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko” w siedzibie Parku Krajobrazowego Puszczy Knyszyńskiej im. prof. Witolda Sławińskiego, ul. Abp. Gen. M. Chodakowskiego 6, 16-030 Supraśl.
8.2 Ofertę należy złożyć do dnia 31.05.2019 r. do godziny 12:00.
8.3. Otwarcie ofert jest jawne, nastąpi w dniu 31.05.2019 r. o godzinie 12:10.
9. Termin związania ofertą
9.1. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
9.2. Wykonawca pozostaje związany ofertą przez okres 30 dni od upływu terminu składania ofert.
9.3. W uzasadnionych przypadkach, na co najmniej 3 dni przed upływem terminu związania ofertą Zamawiający może tylko raz zwrócić się do Wykonawców o wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu o oznaczony czas, nie dłuższy jednak niż 60 dni.
9.4. Wykonawca samodzielnie lub na wniosek Zamawiającego może przedłużyć termin związania ofertą, zawiadamiając o tym Zamawiającego.
9.5. Niezwłocznie po sprawdzeniu i ocenie ofert Zamawiający upubliczni rozstrzygnięcie zapytania ofertowego na swojej stronie internetowej oraz w bazie konkurencyjności (http://bazakonkurencyjnosci.gov.pl).
10 Informacja o sposobie porozumiewania się Zamawiającego z Wykonawcami oraz wskazanie osób uprawnionych do porozumiewania się z Wykonawcami.
10.1. Wszelkie dokumenty, oświadczenia, wnioski, zawiadomienia i informacje Zamawiający i Wykonawcy będą przekazywać w formie pisemnej lub elektronicznej e-mailem: administracja@pkpk.pl
10.2. Osobą uprawnioną do porozumiewania się z Wykonawcami jest Pan Przemysław Gutowski, tel. 85 718-37-85, administracja@pkpk.pl
11. Udzielanie wyjaśnień i modyfikacja Zapytania
11.1 Wykonawcy mogą składać zapytania dotyczące przedmiotowego Zapytania.
11.2. Pytania Wykonawców powinny być przekazywane w formie pisemnej lub elektronicznej e-mailem na adres administracja@pkpk.pl.
11.3. Odpowiedzi na zapytania publikowane będą na stronie internetowej Zamawiającego oraz w bazie konkurencyjności (http://bazakonkurencyjnosci.gov.pl) bez ujawniania źródeł zapytania.
11.4. W uzasadnionych przypadkach Zamawiający może przed upływem terminu składania ofert zmienić treść Zapytania. Dokonaną zmianę Zamawiający zamieści na swojej stronie internetowej oraz w bazie konkurencyjności (http://bazakonkurencyjnosci.gov.pl)
12. Informacja o istotnych zmianach umowy zawartej w wyniku przeprowadzenia niniejszego postępowania.
Zamawiający nie przewiduje istotnych zmian umowy.
13. Pozostałe informacje dotyczące postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
13.1. Wykonawca ma prawo złożyć tylko jedną ofertę w postępowaniu.
13.2. Wykonawca poniesie wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty.
13.3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą ustanowić Pełnomocnika do reprezentowania ich w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo musi być podpisane przez osoby upoważnione do reprezentowania poszczególnych Wykonawców w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie i musi znajdować się w ofercie wspólnej Wykonawców. Pełnomocnictwo może być udzielone w szczególności:
- łącznie przez wszystkich Wykonawców (jeden dokument),
- oddzielnie przez każdego z nich (tyle dokumentów ilu jest Wykonawców).
Załączniki do Zapytania:
Załącznik nr 1 – Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia (Metodyka monitoringu 3.1)
Załącznik nr 2 – Formularz ofertowy
Załącznik nr 3 – Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania z tytułu powiązań kapitałowych lub osobowych z Zamawiającym
Załącznik nr 4 – Wykaz osób skierowanych do realizacji zamówienia
Załącznik nr 5 – Klauzula informacyjna RODO Wykonawcy uczestniczącego w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego
Metryka strony