Zapytanie ofertowe na wykonanie monitoringu przyrodniczego wydzieleń siedliskowych o wysokich walorach przyrodniczych w ramach realizacji projektu „Poprawa stanu siedlisk widnych lasów i mokradeł oraz związanych z nimi zagrożonych gatunków roślin w Ostoi Knyszyńskiej przez ochronę czynną” współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Supraśl, dn. 25 kwietnia 2019 r.
ZAPYTANIE OFERTOWE PROWADZONE ZGODNIE Z ZASADĄ KONKURENCYJNOŚCI
Park Krajobrazowy Puszczy Knyszyńskiej im. prof. Witolda Sławińskiego z siedzibą w Supraślu przy
ul. abp. gen. M. Chodakowskiego 6, 16-030 Supraśl, zwany dalej „Zamawiającym” ogłasza zapytanie ofertowe prowadzone zgodnie z zasadą konkurencyjności, którego przedmiotem jest wykonanie monitoringu przyrodniczego wydzieleń siedliskowych o wysokich walorach przyrodniczych w ramach realizacji projektu „Poprawa stanu siedlisk widnych lasów i mokradeł oraz związanych z nimi zagrożonych gatunków roślin
w Ostoi Knyszyńskiej przez ochronę czynną” współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Zamawiający (Partner Projektu - podmiot przeprowadzający postępowanie i upoważniony do wydatków):
Park Krajobrazowy Puszczy Knyszyńskiej im. prof. Witolda Sławińskiego
Abp. Gen. M. Chodakowskiego 6, 16-030 Supraśl
Beneficjent Projektu:
Stowarzyszenie UROCZYSKO
ul. Nowy Świat 56, 16-030 Supraśl
1. Przedmiot zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie monitoringu przyrodniczego wydzieleń siedliskowych o wysokich walorach przyrodniczych w ramach realizacji projektu „Poprawa stanu siedlisk widnych lasów i mokradeł oraz związanych z nimi zagrożonych gatunków roślin w Ostoi Knyszyńskiej przez ochronę czynną” współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
1.1. Przedmiot zamówienia został podzielony na 4 zadania:
Zadanie nr 1: wykonanie monitoringu 17 obiektów na siedliskach mineralnych (LMśw, Lśw) w obrębach Czarna Białostocka oraz Kumiałka Nadleśnictwa Czarna Białostocka
Zadanie nr 2: wykonanie monitoringu 24 obiektów na siedliskach mineralnych (Bśw, BMśw, LMśw)
w obrębie Złota Wieś Nadleśnictwa Czarna Białostocka oraz w Nadleśnictwie Knyszyn
Zadanie nr 3: wykonanie monitoringu 24 obiektów na siedliskach mineralnych (BMśw, LMśw)
w Nadleśnictwie Supraśl
Zadanie nr 4: wykonanie monitoringu 15 obiektów na siedliskach bagiennych (Bb).
1.2. Nazwa i kod zgodnie z CPV: 90711500-9 - monitoring środowiska naturalnego inny niż dotyczący branży budowlanej.
1.3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został przedstawiony w załączniku nr 1 do niniejszego Zapytania
1.4. Rozliczenie wykonanego monitoringu przyrodniczego nastąpi w 3 etapach - po zakończeniu każdego sezonu wegetacyjnego oraz zatwierdzeniu przez Zamawiającego kompletu dokumentacji dotyczącej zakończonego sezonu wegetacyjnego.
2. Termin realizacji zamówienia: od dnia zawarcia umowy do 31.10.2021 roku .
3. Warunki udziału w postępowaniu.
3.1. W postępowaniu może brać udział Wykonawca, który nie podlega wykluczeniu z postępowania
z tytułu powiązań kapitałowych lub osobowych z Zamawiającym. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między Zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w jego imieniu lub osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związane
z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru Wykonawcy a Wykonawcą, polegające
w szczególności na:
- uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
- posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji,
- pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
- pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub
w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.
3.2. Okoliczność braku podstaw do wykluczenia z tytułu powiązań kapitałowych lub osobowych Wykonawca dokumentuje oświadczeniem będącym załącznikiem nr 3 do Zapytania.
3.3. O udzielenie zamówienia, mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej tj. dysponują osobą, która będzie brała bezpośredni udział w wykonania zamówienia posiadającą doświadczenie w wykonaniu, co najmniej jednego monitoringu dotyczącego siedlisk przyrodniczych. Przez monitoring rozumie się opracowanie powstałe na podstawie przeprowadzonych kontroli terenowych, podczas których notowane są parametry środowiska lub jego składowych, zakończone publikacją zebranych danych w postaci raportu lub artykułu naukowego.
Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie złożonego wykazu osób sporządzonego według załącznika nr 4 do Zapytania.
3.4. Zamawiający ma prawo wezwać Wykonawcę do wyjaśnienia okoliczności potwierdzających deklarowane przez Wykonawcę doświadczenie (przy czym wyjaśnienie nie może prowadzić do zmiany treści złożonej oferty). Ponadto, przed podpisaniem umowy z wyłonionym Wykonawcą może żądać przedłożenia dokumentów potwierdzających posiadane doświadczenie i wiedzę, np. umów z protokołem odbioru bez wad, opracowań, publikacji bądź raportów itp.
3.5. Wykonawca ma prawo polegać na zdolnościach innych podmiotów w zakresie powyższego warunku, jeśli podmioty te zrealizują usługi, odnośnie do których te zdolności są niezbędne. W sytuacji gdy Wykonawca będzie polegał na zdolności innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że będzie dysponował niezbędnymi zasobami, przedstawiając na przykład w tym celu stosowne zobowiązanie takich podmiotów. W takim przypadku podmioty te będą weryfikowane pod kątem braku podstaw do wykluczenia, na takich zasadach jak Wykonawca.
3.6. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy z innych państw. Wykonawcy zagraniczni powinni wówczas przedłożyć wszystkie wymagane załączniki, na takich zasadach jak Wykonawcy krajowi.
3.7. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez Wykonawcę
3.8. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie w oparciu o dokumenty złożone przez Wykonawcę w niniejszym postępowaniu, na zasadzie spełnia/nie spełnia.
4 Informacja o możliwości składania ofert częściowych i wariantowych oraz zamówieniach uzupełniających.
4.1 Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych.
4.2 Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert częściowych na dowolną ilość zadań wymienionych w punkcie 1.1 Zapytania.
4.3 Zamawiający nie przewiduje udzielania zamówień uzupełniających polegających na powtórzeniu podobnych usług.
5 Sposób obliczenia ceny oferty
5.1 Cena oferty na realizację danego zadania musi obejmować pełny zakres zamówienia w zakresie tego zadania określony w szczegółowym opisie zamówienia oraz zawierać wszystkie elementy niezbędne do dostarczenia przedmiotu zamówienia do Zamawiającego.
5.2 Cena oferty winna być wyrażona w PLN cyfrowo i słownie z dokładnością do dwóch miejsc
po przecinku. Cena oferty brutto jest ceną ostateczną obejmującą wszystkie koszty i składniki związane
z realizacją zamówienia oraz nie będzie podlegać waloryzacji.
6 Kryteria i tryb oceny ofert
6.1 Przy wyborze oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami i ich znaczeniem (na podstawie informacji podanych przez Wykonawcę) gdzie 1 pkt. =1%:
a) Kryterium (C) Cena brutto – waga: 60%
Obliczanie wartości punktowej dla kryterium cena (C): (Najniższa zaoferowana cena/Cena oferowana) x 60 pkt
b) Kryterium (D) Doświadczenie osoby skierowanej do realizacji zamówienia, polegające na wykonaniu monitoringu siedlisk przyrodniczych – waga: 40%
Obliczanie wartości punktowej dla kryterium „doświadczenia osoby skierowanej do realizacji zamówienia” (D) max 40pkt:
Oferta Wykonawcy będzie oceniana zgodnie z poniższą punktacją za liczbę wykonanych monitoringów przyrodniczych:
1) 1- 2 monitoringi - 0pkt
2) 3-4 monitoringi - 20pkt
3) 5 i więcej monitoringów - 40pkt
W celu wykazania doświadczenia na potrzeby tego kryterium Wykonawca przedkłada załącznik nr 4 do Zapytania .
6.2 W przypadku wątpliwości co do oświadczeń Wykonawcy w zakresie doświadczenia, Zamawiający ma prawo wezwać go do wyjaśnienia okoliczności potwierdzających deklarowane doświadczenie.
6.3 Zamawiający dokona oceny (O) złożonych ofert według następującego wzoru:
O = C + D
Oferta, która zdobędzie najwyższą liczbę punktów w oparciu o ustalone kryteria, zostanie uznana za najkorzystniejszą, pozostałe oferty zostaną sklasyfikowane zgodnie z ilością uzyskanych punktów. Realizacja zamówienia zostanie powierzona Wykonawcy, którego oferta uzyska najwyższą ilość punktów. Jeżeli dwóch lub więcej Wykonawców uzyska taką samą liczbę punktów – decydujące będzie kryterium ceny, a w przypadku złożenie ofert z takimi samymi cenami – Zamawiający wezwie tych Wykonawców do złożenia dodatkowych ofert cenowych.
7 Dokumenty, które należy dołączyć do oferty.
7.1 Formularz ofertowy - załącznik nr 2 do Zapytania.
7.2 Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania z tytułu powiązań kapitałowych lub osobowych z Zamawiającym - załącznik nr 3 do Zapytania.
7.3 Wykaz osób skierowanych do realizacji zamówienia - załącznik nr 4 do Zapytania.
7.4 Pełnomocnictwo do podpisania oferty, jeżeli prawo do podpisania oferty nie wynika z innych dokumentów złożonych wraz z ofertą. Pełnomocnictwo jest składane w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie (jeżeli dotyczy).
7.5 Dokument innego podmiotu, o którym mowa w pkt 3.5 Zapytania (jeżeli dotyczy).
7.6 Informacja o doświadczeniu osoby skierowanej do udziału przy realizacji zamówienia – załącznik
nr 5 do Zapytania.
7.7 Klauzula informacyjna RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego – załącznik nr 5 do Zapytania.
8 Miejsce, termin i forma złożenia oferty
8.1 Ofertę należy złożyć w formie pisemnej w zamkniętej kopercie zatytułowanej „Oferta na wykonanie monitoringu przyrodniczego wydzieleń siedliskowych o wysokich walorach przyrodniczych w ramach realizacji projektu „Poprawa stanu siedlisk widnych lasów i mokradeł oraz związanych z nimi zagrożonych gatunków roślin w Ostoi Knyszyńskiej przez ochronę czynną” współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko” w siedzibie Parku Krajobrazowego Puszczy Knyszyńskiej im. prof. Witolda Sławińskiego, ul. Abp. Gen. M. Chodakowskiego 6, 16-030 Supraśl.
8.2 Ofertę należy złożyć do dnia 6.05.2019 r. do godziny 12:00.
8.3 Otwarcie ofert jest jawne, nastąpi w dniu 6.05.2019 r. o godzinie 12:10.
9 Termin związania ofertą
9.1 Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
9.2 Wykonawca pozostaje związany ofertą przez okres 30 dni od upływu terminu składania ofert.
9.3 W uzasadnionych przypadkach, na co najmniej 3 dni przed upływem terminu związania ofertą Zamawiający może tylko raz zwrócić się do Wykonawców o wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu o oznaczony czas, nie dłuższy jednak niż 60 dni.
9.4 Wykonawca samodzielnie lub na wniosek Zamawiającego może przedłużyć termin związania ofertą, zawiadamiając o tym Zamawiającego.
9.5 Niezwłocznie po sprawdzeniu i ocenie ofert Zamawiający upubliczni rozstrzygnięcie zapytania ofertowego na swojej stronie internetowej oraz w bazie konkurencyjności (http://bazakonkurencyjnosci.gov.pl).
10 Informacja o sposobie porozumiewania się Zamawiającego z Wykonawcami oraz wskazanie osób uprawnionych do porozumiewania się z Wykonawcami.
10.1 Wszelkie dokumenty, oświadczenia, wnioski, zawiadomienia i informacje Zamawiający
i Wykonawcy będą przekazywać w formie pisemnej lub elektronicznej e-mailem: administracja@pkpk.pl
10.2 Osobą uprawnioną do porozumiewania się z Wykonawcami jest Pan Przemysław Gutowski,
85 718-37-85, administracja@pkpk.pl
11 Udzielanie wyjaśnień i modyfikacja Zapytania
11.1 Wykonawcy mogą składać zapytania dotyczące przedmiotowego Zapytania.
11.2 Pytania Wykonawców powinny być przekazywane w formie pisemnej lub elektronicznej e-mailem na adres administracja@pkpk.pl.
11.3 Odpowiedzi na zapytania publikowane będą na stronie internetowej Zamawiającego oraz w bazie konkurencyjności (http://bazakonkurencyjnosci.gov.pl) bez ujawniania źródeł zapytania.
11.4 W uzasadnionych przypadkach Zamawiający może przed upływem terminu składania ofert zmienić treść Zapytania. Dokonaną zmianę Zamawiający zamieści na swojej stronie internetowej oraz w bazie konkurencyjności (http://bazakonkurencyjnosci.gov.pl)
12 Informacja o istotnych zmianach umowy zawartej w wyniku przeprowadzenia niniejszego postępowania.
Zamawiający nie przewiduje istotnych zmian umowy.
13 Pozostałe informacje dotyczące postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
13.1 Wykonawca ma prawo złożyć tylko jedną ofertę w postępowaniu.
13.2 Wykonawca poniesie wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty.
13.3 Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą ustanowić Pełnomocnika do reprezentowania ich w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo musi być podpisane przez osoby upoważnione do reprezentowania poszczególnych Wykonawców w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie i musi znajdować się w ofercie wspólnej Wykonawców. Pełnomocnictwo może być udzielone w szczególności:
- łącznie przez wszystkich Wykonawców (jeden dokument),
- oddzielnie przez każdego z nich (tyle dokumentów ilu jest Wykonawców).
Załączniki do Zapytania:
Załącznik nr 1 – Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia
Załącznik nr 2 – Formularz ofertowy
Załącznik nr 3 – Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania z tytułu powiązań kapitałowych lub osobowych z Zamawiającym
Załącznik nr 4 – Wykaz osób skierowanych do realizacji zamówienia
Załącznik nr 5 – Klauzula informacyjna RODO Wykonawcy uczestniczącego w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego
Metryka strony